Fyrverkeri under innmarsjen i kampen mellom Bodø/Glimt og Rosenborg på søndag. Rettighetene til å vise denne og alle norske kamper er på nytt ute for salg.

Fristen for bud på norsk fotball er ute – Amedia med i kampen

– Vi i kjenner litt på vannet.

Publisert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ved 12-tiden tirsdag gikk fristen ut for å legge inn bud på medierettighetene til norsk fotball på herre- og kvinnesiden. Amedia er blant konkurrentene.

Rettighetssjefen i Fotball Media, Knut Kristvang, og resten av forhandlingsutvalget skal de neste dagene gå gjennom budene. Til Kampanje ønsker ikke Kristvang å opplyse hvor mange bud som har kommet inn.

Ifølge nettstedet er det grunn til å tro at prisen vil bli dyr etter en stor vekst i strømmemarkedet med tjenester som TV 2 Sumo, Dplay og Viaplay, økte abonnementsinntekter og voldsom vekst i rettighetsprisene på Premier League og Champions League.

Direktør for sportsutvikling i Amedia, Helge Birkelund, bekrefter at avishuset har lagt inn bud.

– Vi i kjenner litt på vannet, sier Birkelund, som ikke vil si noe om hvor mye av fotballpakken de er på jakt etter.

Discovery sitter med klart mest penger med sine 420 millioner kroner i året i dagens avtale, opplyser Kampanje. NRK og Amedia har også betalt for å vise cup og Toppserien.

Rettighetene det dreier seg om i denne runden, er for en seksårsperiode med oppstart i 2023.

Powered by Labrador CMS