Ole Werring (f.v.), produktsjef ALT, og Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia, forteller om den nye ALT-tjenesten.
Foto: Ihne Pedersen/ Amedia
Amedia lanserer «Spotify for nyheter»
Samler journalistikk fra over 100 aviser på ett sted.
Amedia utvider premiumabonnementet +Alt med en ny tjeneste for nyheter. I ALT får abonnentene en personalisert nyhetsstrøm med journalistikk fra avisene som de er mest interesserte i, melder konsernet i en pressemelding.
– Mange har drømt om et sted der de kan finne nyhetene som er viktigst og mest relevante for dem selv, og det behovet har vi forsøkt å løse med ALT. Brukerne velger selv hvilke aviser de ønsker å følge, og da samles sakene enkelt i én nyhetsstrøm. Du får altså en personlig forside tilpasset dine interesser, forklarer Ole Werring, produktsjef for ALT-tjenesten, i meldingen.
I ALT får +Alt-abonnenter tilgang til journalistikk fra over 100 aviser og nettsteder.
– Vi i Amedia er stolte av å være tettest på lokalsamfunn over hele landet. Vi vet at verdens viktigste nyheter skjer der folk bor, men vi vet også at mange har røtter i flere lokalsamfunn. Folk ønsker nyheter fra bygda de vokste opp i, byen der ungene studerer, eller fra dalen der de har hytte, og det finner de i ALT, sier Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia.
Nettadressen for tjenesten er alt.no, og Amedia skal også lansere en app for tjenesten.
Amedia opplyser at +Alt, som ble lansert i 2020, per 16. april hadde over 360.000 abonnenter. Dette inkluderer 200.000 som har tegnet abonnement selv, og 160.000 som nylig har fått tilgang gjennom sitt abonnement på papiravisen.