Ole Werring (f.v.), produktsjef ALT, og Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia, forteller om den nye ALT-tjenesten.

Amedia lanserer «Spotify for nyheter»

Samler journalistikk fra over 100 aviser på ett sted.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Amedia utvider premiumabonnementet +Alt med en ny tjeneste for nyheter. I ALT får abonnentene en personalisert nyhetsstrøm med journalistikk fra avisene som de er mest interesserte i, melder konsernet i en pressemelding.

– Mange har drømt om et sted der de kan finne nyhetene som er viktigst og mest relevante for dem selv, og det behovet har vi forsøkt å løse med ALT. Brukerne velger selv hvilke aviser de ønsker å følge, og da samles sakene enkelt i én nyhetsstrøm. Du får altså en personlig forside tilpasset dine interesser, forklarer Ole Werring, produktsjef for ALT-tjenesten, i meldingen.

I ALT får +Alt-abonnenter tilgang til journalistikk fra over 100 aviser og nettsteder.

– Vi i Amedia er stolte av å være tettest på lokalsamfunn over hele landet. Vi vet at verdens viktigste nyheter skjer der folk bor, men vi vet også at mange har røtter i flere lokalsamfunn. Folk ønsker nyheter fra bygda de vokste opp i, byen der ungene studerer, eller fra dalen der de har hytte, og det finner de i ALT, sier Jostein Larsen Østring, nyhetsdirektør i Amedia.

Nettadressen for tjenesten er alt.no, og Amedia skal også lansere en app for tjenesten.

Amedia opplyser at +Alt, som ble lansert i 2020, per 16. april hadde over 360.000 abonnenter. Dette inkluderer 200.000 som har tegnet abonnement selv, og 160.000 som nylig har fått tilgang gjennom sitt abonnement på papiravisen.

Powered by Labrador CMS