DN-redaktør Janne Johannessen forteller at DN har flyttet artikler om mediebransjen frem til nyhetsseksjonen.
Arkivfoto: Caroline M. Svendsen
Legger ned Etterbørs som egen seksjon
Dagens Næringsliv gjør endringer i papiravisa.
Dagens Nærlingsliv legger ned Etterbørs som egen seksjon. Fra nå av flyttes saker om medier, PR og reklame lengre fram i avisa. Det skriver avisa selv i tirsdagens utgave.
Medier 24 omtalte saken først.
– Fra og med i dag, tirsdag, har vi flyttet vårt innhold om medier, kommunikasjon og andre Etterbørs-områder frem til nyhetsseksjonen – der det hører hjemme, skriver nyhetsredaktør Janne Johannessen i en e-post til Medier24.
Sakene som handler om medier, PR og reklame blir fortsatt merket Etterbørs i tirsdagens avis, men er ikke samla som egen seksjon.
Johannessen skriver til medienettstedet at flyttinga gir dem større fleksibilitet til å jobbe på de digitale flatenes premisser, fordi det gir dem større frihet til å prioritere hvilke saker de mener er de beste, i stedet for å fylle et visst antall sider i papiravisa.
– Digitalt er det rå saker som gjelder, ikke papirseksjoner, skriver hun.
I forbindelse med omorganiseringen i DN i fjor høst, hvor det ble klart at Etterbørs ikke lenger skulle være en egen avdeling med egen avdelingsleder, uttalte sjefredaktør Amund Djuve til Journalisten:
– Vi skal fortsatt levere god journalistikk om medieområdet.