DN-redaktør Janne Johannessen forteller at DN har flyttet artikler om mediebransjen frem til nyhetsseksjonen.
DN-redaktør Janne Johannessen forteller at DN har flyttet artikler om mediebransjen frem til nyhetsseksjonen.

Legger ned Etterbørs som egen seksjon

Dagens Næringsliv gjør endringer i papiravisa.

Publisert Sist oppdatert

Dagens Nærlingsliv legger ned Etterbørs som egen seksjon. Fra nå av flyttes saker om medier, PR og reklame lengre fram i avisa. Det skriver avisa selv i tirsdagens utgave.

Medier 24 omtalte saken først.

– Fra og med i dag, tirsdag, har vi flyttet vårt innhold om medier, kommunikasjon og andre Etterbørs-områder frem til nyhetsseksjonen – der det hører hjemme, skriver nyhetsredaktør Janne Johannessen i en e-post til Medier24.

Sakene som handler om medier, PR og reklame blir fortsatt merket Etterbørs i tirsdagens avis, men er ikke samla som egen seksjon.

Johannessen skriver til medienettstedet at flyttinga gir dem større fleksibilitet til å jobbe på de digitale flatenes premisser, fordi det gir dem større frihet til å prioritere hvilke saker de mener er de beste, i stedet for å fylle et visst antall sider i papiravisa.

– Digitalt er det rå saker som gjelder, ikke papirseksjoner, skriver hun.

I forbindelse med omorganiseringen i DN i fjor høst, hvor det ble klart at Etterbørs ikke lenger skulle være en egen avdeling med egen avdelingsleder, uttalte sjefredaktør Amund Djuve til Journalisten:

– Vi skal fortsatt levere god journalistikk om medieområdet.