Coca-Cola vil bruke pausen til å evaluere sin annonseringspolitikk.

Coca-Cola stanser annonsering på sosiale medier

– Det er ikke plass for rasisme i verden.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Coca-Cola suspenderer annonsering på sosiale medier i 30 dager mens plattformer prøver å finne ut hva de skal gjøre med rasistiske poster.

– Det er ikke plass for rasisme i verden, og det er ikke plass for rasisme på sosiale medier, sier Coca-Cola-sjefen James Quincey fredag.

Han sier at Coca-Cola vil bruke pausen til å evaluere sin annonseringspolitikk og vurdere om det er nødvendig med endringer.

Han gjør det samtidig klart at dette ikke betyr at Coca-Cola slutter seg til en bevegelse som ber bedrifter kutte ut annonser på Facebook.

Unilever, som står bak blant annet Lipton-teen og Ben & Jerry's-is, sa fredag at de kutter annonsering på Facebook, Twitter og Instagram ut 2020.

Facebook opplyste fredag at de skal merke, men ikke fjerne alle «nyhetsverdige» innlegg fra politikere som bryter retningslinjene. Samtidig utvider Facebook forbudet mot hatefullt innhold i annonser.

Powered by Labrador CMS