Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen.
Foto: Richard Drew / AP / NTB scanpix
Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter
Møte ga ingen løsning.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Den pågående annonse-boikotten av Facebook fortsetter etter at organisatorene bak kampanjen ikke lot seg overbevise av et møte med Mark Zuckerberg tirsdag.
Den såkalte #StopHateForProfit-kampanjen har fått med seg gigantannonsører som blant annet Coca-Cola, Adidas og Volkswagen.
Formålet med kampanjen er å få bukt med mengden hatefulle ytringer på nett. Over 900 selskaper har til nå sluttet seg til boikotten.
Tirsdag hadde organisatorene bak kampanjen et nettmøte med Facebook-sjef Mark Zuckerberg, men de sa etterpå at det ikke ble sagt noe på møtet som fikk dem til å tro at Facebook vil iverksette noen form for tiltak.
– Istedenfor å forplikte seg til en fremdriftsplan for å kunne luke ut hat og feilinformasjon på Facebook tyr deres ledere heller til sine samme gamle taler i et forsøk på å berolige oss uten å innfri kravene våre, heter det i en uttalelse fra dem som står bak boikotten.