Nettannonseringen faller

Lite lystelig lesning.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I februar falt reklameomsetningen på nett med 15 prosent. Det viser tall fra INMA, dermed er tallene omtrent på samme nivå som i februar 2007.

I januar var tilbakegangen på 16 prosent, viser tall fra INMA.

Stilling verst

A-pressen hadde i perioden en liten vekst i omsetningen på nett, forteller fagsjef i Mediebedriftens Landsforening Geir Engen.

Ifølge tallene ble det solgt nettannonser i februar for like under 146 millioner kroner. Størst er tilbakegangen på stilling ledig, noe som innebærer at annonseutviklingen på nett følger resten av mediebransjen.

Merkevareannonseringen utgjør brorparten av volumet INMA måler. Denne delen hadde en tilbakegang på 12 prosent til 103 millioner kroner.

– Bransjen jobber nå knallhardt fremover for å bedre annonsesituasjonen, og er nå i ferd med å utvikle nye nettmålinger som vil gi betraktelig bedre dokumentasjon, sier Engen i en pressemelding. Han er daglig leder i Nettforum og fagsjef for digitale medier i Mediebedriftenes Landsforening.

Powered by Labrador CMS