Nyansatte i Stavanger Aftenblad, f.v. Tor-Arne Vikingstad, Janne Håland, Thommas Husevik, Helene Espeland, Stella Marie Brevik og Elias Håvarstein, som jobber i Aftenbladet fra før. Nyansatte Christine Andersen Johnsen er ikke med på bildet.

Stavanger Aftenblad ansetter seks

Skal nå yngre målgruppe.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Stavanger Aftenblad har den siste tiden ansatt seks personer i redaksjonen, som del av satsingen for å nå lesere under 40 år, melder avisa i en pressemelding.

De nyansatte er:

  • Christine Andersen Johnsen, journalist
  • Janne Håland, journalist
  • Stella Marie Brevik, sosiale medier
  • Tor-Arne Vikingstad, journalist
  • Thommas Husevik, VJ
  • Helene Espeland, redaksjonell analytiker

I tillegg skal ytterligere en stilling lyses ut, melder avisa.

– Styret vårt vedtok før jul å bevilge et stort beløp for å intensivere vår storbysatsing. Tvillingbyene Stavanger og Sandnes utgjør et av landets største og mest intensive byområder, både når det gjelder nyheter, uteliv, kultur og nyskaping. Gjennom vinteren og våren har vi diskutert, planlagt og ansatt nye medarbeidere nærmest kontinuerlig. Mange av planene er iverksatt i det stille, men nå er vi klare for å lansere for fullt, sier ansvarlig redaktør Lars Helle i meldingen.

De nyansatte slås sammen med Byas-redaksjonen, Aftenbladets nisjesite for unge brukere. Den nye avdelingen skal levere innhold til både Byas og Aftenbladet, og jobbe målrettet mot dem under 40 år.

– Vår ambisjon er å gjøre det enklere: Gjøre det enklere for dem å følge med i nyhetsbildet og forstå hva som skjer, men også gjøre det enklere for dem å ha lyst til å få et forhold til oss. Hvordan kan vi gjøre nyheter mer relevante for unge? I tillegg må vi være der målgruppa er - både fysisk og mentalt, sier Tone Pedersen, som er konstituert leder for den nye gruppa.

Powered by Labrador CMS