Ingeborg Volan er DNs redaktør for publisering og visuell journalistikk.

DN innså at gammel app ikke fungerte optimalt

– Leserne har svært ulike preferanser.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Fire år er lenge i den digitale verden. Derfor måtte Dagens Næringsliv (DN) tenke nytt da avisen skulle lage en ny app.

– DNs lesere har svært ulike preferanser. I den nye appen vår tar vi høyde for det, ved å gi bedre muligheter til selv å styre hvilket innhold, menypunkter og varslinger som er aller mest interessant for hver enkelt – enten du vil være først på de viktigste børsnyhetene eller de ferskeste vinanmeldelsene, sier redaktør for publisering og visuell journalistikk, Ingeborg Volan, ifølge en pressemelding.

DN-redeaktør Ingeborg Volan med ny app.

Volan innrømmer samtidig at DNs gamle mobilapp, som ble lansert for knappe fire år siden, ikke har fungert optimalt.

– Vi har lenge vært klar over at den gamle DN-appen ikke ga DN-brukerne en så god opplevelse som de fortjener. Så med god hjelp fra Netlife er den nye appen utviklet i tett dialog med brukerne våre. Nå får de alt DN-innhold tilgjengelig i én app. Brukeropplevelsen vil ligne mer på den man er vant til fra DN.no, og du finner alt fra DN Investor til DNs podkaster her, sier hun.

Tirsdag denne uken var den nye appen lastet ned 20.000 ganger.

Powered by Labrador CMS