Administrerende direktør i Egmont Publishing Nina Vesterby presenterte fredag endringer i organisasjonen.
Foto: Egmont Publishing
Egmont Publishing nedbemanner 11 årsverk
Gjør samtidig en omorganisering.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
11 stillinger er overtallige i Egmont Publishing. Det kommer fram i en pressemelding som ble sendt ut fredag formiddag.
– Endringene gir en flatere struktur, og vi reduserer også antall ledere med nesten 25 prosent, skriver Nina Vesterby, administrerende direktør i Egmont Publishing.
Nedbemanningen er en del av en ny strategi for selskapet, som ble lagt fram på et allmøte fredag. De skriver i pressemeldinga at de skal organisere seg i såkalte produktteam, og at det nye rigget består av fire virksomhetsområder.
Områdene blir:
- People Influencerbyrå
- Kids
- Print Media
- Online Media & Nye satsinger
Online Media & Nye satsinger er et nytt virksomhetsområde, som består av Klikk, Flipp og blogg.no, og et inkubator-team, skriver de i meldinga.
– Sammen med våre store digitale produkter, Klikk, blogg.no og Flipp, setter vi opp et inkubator-team, som skal skape nye inntektsstrømmer og forretningsområder, basert på vår kjerneforretning. Målet er at ha en sunn og bærekraftig vekstportefølje som vil være et fundament for fremtiden, skriver Vesterby.