Meghan Markle, hertuginne av Sussex, her under et arrangement i London i mars i fjor.
Meghan Markle, hertuginne av Sussex, her under et arrangement i London i mars i fjor.

Britisk tabloid må ut med fem millioner til Meghan

Aviseier vil anke, men tror ikke på seier.

Publisert Sist oppdatert

En britisk avis som trykket et brev Meghan Markle skrev til sin far, må betale henne 450.000 pund (5,4 millioner kroner) i sakskostnader.

Markle, som har tittelen hertuginne av Sussex etter at hun giftet seg med prins Harry, vant saken mot Associated Newspapers i februar for artikkelen som ble trykket i Mail on Sunday i 2019.

I brevet til faren noen måneder etter at hun giftet seg, ba hun ham slutte å snakke med tabloidaviser og fortelle feilaktige ting om henne i intervjuer.

Summen aviskonsernet må betale, er en foreløpig kjennelse fra domstolen i London, et godt stykke under de 750.000 pundene Markles advokat krevde.

Aviskonsernet sier de vil anke, selv om de ikke tror de vinner fram.

Powered by Labrador CMS