Avisa Oslo-journalist Ingebjørg Iversen har laget tv-serie for arbeidsgiveren og er selv hovedpersonen.

TV-serie fra Avisa Oslo

Avisa Oslo-journalisten skulle selge bolig: Ble hovedperson i egen tv-serie

– Når du står oppi en slik vanskelig saksprosess alene, og du i tillegg må filme og dokumentere for seere, så gir det litt ekstra stress, sier Ingebjørg Iversen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Søndag 28. august har Avisa Oslo (AO) premiere på en av avisas nye web-tv-satsninger.

Da AO-journalisten Ingebjørg Iversen skulle bytte bolig, bestemte hun seg for å dokumentere prosessen for AO og bruke seg selv som hovedperson.

– Det er veldig rart å se seg selv, men det er også en god utfordring, sier hun til Journalisten.

I serien «Hjelp! Jeg selger i Oslo», kan seerne være med på hennes reise helt fra salg av bolig til kjøp av ny i et kokhett Oslo-marked.

– Jeg tenkte at mange kan kjenne seg igjen i det. Boligsituasjonen i Oslo har blitt omtalt mye i mediene, men hvordan er det egentlig å kjenne det på kroppen?

Her flytter AO-journalisten.

Hun skjønte tidlig at hun kom til å bruke masse tid på salget, og tenkte hun like gjerne kunne kombinere det med jobben. Det ble enklere sagt enn gjort.

– Når du står oppi en slik vanskelig saksprosess alene, og du i tillegg må filme og dokumentere for seere, så gir det litt ekstra stress, ja, sier Iversen.

I prosjektet har Iversen jobbet for det meste alene, i ren VJ-stil. Hun har filmet og stått foran kamera. Hun har holdt på med prosjektet siden mars, og brukt hele sommeren på å klippe sammen saken.

– Jeg føler meg som en moderne videojournalist som byr på alle kanalene, sier hun fornøyd.

Serien har premiere søndag 28. august og består av fem episoder som varer rundt 6-8 minutter.

Videosjef i AO, Erlend Vikene, har hatt regi på serien. Han er imponert over at Iversen står bak hele prosessen, og at hun har filmet og klippet alt selv.

– Serien er personlig og går tett på, og Ingebjørg byr på egne erfaringer. Den har et moderne språk og fortellermåte, og vi bruker høy klipperytme og grafisk design som virkemidler. Dette er spennende å teste ut, og målet er å dra mer videotrafikk til egen plattform, skriver Vikene til Journalisten.

Powered by Labrador CMS