Schibsted handler på rubrikk

Schibsteds Classified Media kjøper i Belgia.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det nyetablerte Schibsted Classified Media har kjøpt 100 prosent av aksjene i det belgiske rubrikknettstedet Kapaza.be for i overkant av 140 millioner kroner, skriver mediekonsernet i en børsmelding.

Dermed styrker rubrikkselskapet seg ytterligere på kontinentet hvor det er tydelig til stede i flere land, deriblant Spania og Frankrike.

Kapaza er den største aktøren i Belgia innenfor rubrikkannonser for «smått og stort», og har også en sterk posisjon i markedet for bilannonser.

Kapaza ble etablert i 2003 av de to gründerne, som nå selger virksomheten til Schibsted. Det er inngått avtaler som sikrer kontinuitet blant nøkkelpersoner i Kapaza. Totalt har Kapaza 5 ansatte.

Powered by Labrador CMS