Sjefsredaktør Øyulf Hjertenes i Bergens Tidende vil satse på den yngre generasjon. Foto: Glenn Slydal Johansen

Bergens Tidende starter BT Junior

Sjefredaktør Øyulf Hjertenes i Bergens Tidende (BT) vil lage et journalistisk tilbud til barn og unge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

BT Junior skal være et tilbud til barn og unge fra Bergen og Vestlandet, og vil omfatte lokale nyheter, men også utenriks og sport.

– Mange barn og unge har ikke noe forhold til BT, men er opptatt av informasjon, og da må vi lage produkter som er tilrettelagt for dem. Utgangspunktet er å tenke digitalt, spesielt mobil, og blir tilgjengelig for abonnenter med pålogging, sier Hjertenes til Journalisten.

Konseptet ble første gang presentert på et allmøte i BT fredag.

Samarbeid

Hvordan løsningen blir er ikke helt klar. Redaksjonen skal begynne å jobbe med en løsning etter påske som skal være klar til lansering i august.

– Vi vil samarbeide tett med skoler og idrettslag i områdene, og har allerede luftet ideen for noen. Det ser ut til å bli tatt godt i mot.

Aftenposten Junior, som er et papirproduktet rettet mot de yngste, ble tidligere i mars kåret til opplagsvinneren for 2015.

Powered by Labrador CMS