Mark Zuckerberg og Facebook satser nå også på nyhetsbrev.

Facebook satser på nyhetsbrev: Lanserer Bulletin i dag

Det melder CNN.

Publisert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Bulletin er Facebooks versjon av Substack: En måte å lage og distribuere gratis og betalte nyhetsbrev. Facebook har rekruttert dusinvis av skribenter, melder CNN, innenfor kategorier som sport, forskning, helse og finans.

Den første bølgen av Bulletin-skribenter og deres nyhetsbrev vil bli introdusert i dag, ifølge CNN.

Facebook skal selv betale skribentene i oppstartfasen, men målet er at de bygger seg opp en betalende abonnementsbase på sikt. En modell som ligner på Substacks «Pro»-program.

Et lokkemiddel for å rekruttere skribenter, skal være Facebooks massive brukerbase med nesten tre milliarder brukere verden over. Facebook har muligheten til å målrette seg mot og segmentere brukere som kanskje vil være mottagelige for å lese og betale for et nyhetsbrev.

Ifølge Recodes Peter Kafka, som skrev om planen tidligere denne måneden, forsøker «Facebook bevisst å unngå politiske skribenter og temaer på Bulletin».

Powered by Labrador CMS