Buzzfeed kjøper Huffpost, og inngår samtidig et strategisk samarbeid med Verizon Media.

Buzzfeed kjøper Huffpost

Overtar selskapet fra Verizon Media.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Buzzfeed kunngjorde torsdag at de kjøper opp Huffpost og samtidig inngår et strategisk samarbeid med selskapet Verizon Media.

Buzzfeed vil med dette få tilgang til innhold fra andre Verizon-selskap, slik som Yahoo, ifølge en uttalelse fra selskapene.

Verizon vil også bli en minoritetsaksjonær i Buzzfeed. De to selskapene har blitt enige om et strategisk samarbeid for innhold og markedsføring.

– Buzzfeed gjør anskaffelsen fordi vi tror på fremtiden til Huffpost, og potensialet det har i å fortsette å definere medielandskapet i årene fremover, sier Buzzfeed-sjef Jonah Peretti i en uttalelse.

Huffpost var tidligere kjent som Huffington Post, og Peretti var en av gründerne.

Kjøpet skjer samtidig som begge nettnyhetsmediene har støtt på økonomiske utfordringer.

Powered by Labrador CMS