Konsernsjef Are Stokstad viste fram medieklippene «Tror på Amedias klippmaskin» og «Klonet Buzzfeed fikk klikkrekord» på digitalkonferanse. Foto: Glenn Slydal Johansen
Konsernsjef Are Stokstad viste fram medieklippene «Tror på Amedias klippmaskin» og «Klonet Buzzfeed fikk klikkrekord» på digitalkonferanse. Foto: Glenn Slydal Johansen

Amedias toppsjef skryter av Buzzit

FORNEBU: Sier mediekonsernet er ferdig med opprydningen, klare til å satse videre.

Publisert Sist oppdatert

Konsernsjef Are Stokstad i Amedia har lagt oppstyret rundt Buzzit bak seg. Etter massiv kritikk mot nettstedet de siste ukene, benyttet Stokstad tirsdag muligheten til å skryte av nettstedet på en mediekonferanse.

– Med en million besøkere hver uke er det åpenbart en etterspørsel etter produktet, sa Stokstad.

Han sa også at Buzzit åpner døren for innholdsmarkedsføring. Samtidig viste han fram en plakat der skryteartikler med overskriften «Tror på Amedias klippmaskin» og «Klonet Buzzfeed fikk klikkrekord». At nettstedet også er klaget inn for Pressens faglige utvalg (PFU) ble det ikke opplyst om.

Opprydning

Til Journalisten sier konsernsjefen at Amedia nå har ryddet opp og satser videre på tjenesten:

– Det har vi sagt hele tiden at vi skal gjøre. Stadig flere oppdager gleden i det Buzzit presenterer.

Stokstad sier gjennomgangen av alle artikler på nettstedet er ferdig. Av 1.100 publiserte artikler sier han 38 er slettet. Aftenposten har tidligere skrevet at 45 artikler er skrevet, mens 30 er redigert om.

– Vi er ferdig med opprydningen.

Innholdsmarkedsføring

Etter kritikken mot nettstedet har også innholdsmarkedsføring vært fraværende på nettstedet. Men Stokstad sier konsernets satsing på den kontroversielle reklamen skjer i Nettavisen og nettopp Buzzit.

– Foreløpig har vi testet rekkevidden på Buzzit. Det skal vi bygge videre på.