MEDIEFOLK:
Camilla Aadland forlater Fiskeribladet – blir kommunikasjonssjef
– Jeg ser frem til å bidra til å løfte fram forskningen.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
8. august tiltrer Camilla Aadland rollen som ny kommunikasjonssjef for forskningsinstituttet NORCE. Det melder instituttet selv i en pressemelding torsdag morgen.
– Jeg gleder meg veldig til å starte opp som kommunikasjonssjef i NORCE. Det er et ordentlig spennende konsern, som forsker på viktige tema som klima, helse og samfunn. Jeg ser frem til å bidra til å løfte fram forskningen og å styrke synligheten til NORCE, sier hun.
Aadland er utdannet journalist, og hadde i flere år ansvar for dekningen av industri og energi i Teknisk Ukeblad. Senere var hun med å bygge opp Sysla – nå E24 – hvor hun blant annet dekket havbruksnæringen og grønt næringsliv.
I 2017 ble hun hentet til Fiskeribladet for å bygge opp nettstedet Tekfisk for forskning og teknologi. Nå kommer hun fra rollen som nyhetsredaktør i Fiskeribladet og Intrafish, hvor hun har jobbet med daglig nyhetsledelse og strategi.
Aadland har også tidligere jobbet med forskningskommunikasjon, som kommunikasjonsleder i Bjerknessenteret og som kommunikasjonsrådgiver i Uni Research.
– Jeg stortrivdes da jeg var i Uni Research, som nå er en del av NORCE. Det blir veldig kjekt å komme tilbake til det som nå er et av Norges største forskningsselskap. Jeg er stolt over å få muligheten til å lede det gode kommunikasjonsarbeidet som gjøres i NORCE, sier Aadland, som vil ha arbeidssted i Bergen.
Christina Brunner, organisasjonsdirektør i NORCE sier hun er glad for at Aadland skal lede kommunikasjonsarbeidet i NORCE.
– Med Camilla får vi en veldig kompetent fagperson med oss på laget. Gjennom sine tidligere erfaringer kjenner hun godt til flere av de sektorene NORCE jobber med. Med sin bakgrunn vil hun styrke og komplettere kommunikasjonsmiljøet vårt, sier Brunner.