Discovery Norge-sjef Harald Strømme mister en stor annonsør når Telenor nå trekker all reklame fra selskapets mange kanaler. Foto: Birgit Dannenberg
TVNorge-kanalene mister seere etter bruddet med Canal Digital. Nå kutter kabel-TV-eier Telenor all reklame
Krigen mellom distributøren og TV-selskapet utvides.
Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Avgjørelsen om reklamekutt omfatter også alle Telenors datterselskaper, melder NRK.
– Dette kommer som en konsekvens av at nedslagsfeltet til TV-kanalene er så dramatisk forandret i løpet av de dagene som er gått nå. Vi treffer ikke målgruppene som vi tidligere gjorde, derfor må vi gå til det skrittet at vi trekker reklamen fra MAX, TVNorge og de andre Discovery-kanalene, sier Kenneth Tjønndal Pettersen – som er kommunikasjonsdirektør i Canal Digital, men uttaler seg på vegne av Telenor-konsernet.
Samtidig avviser kommunikasjonsdirektøren at Telenor bruker reklamebudsjettet som et pressmiddel i forhandlingene.
Det var ved midnatt natt til mandag at kanalpakken til Discovery forsvant for kabel- og satellittkunder hos Canal Digital og Viasat. Det skjedde etter at partene ikke klarte å bli enige om en ny avtale
Ledelsen i SBS Discovery har ikke ønsket å kommentere saken overfor NRK. (©NTB)