Glamour-redaktør Samantha Barry er ikke redd for endringer. Nå legger hun ned papirutgaven. Foto: Web Summit / CC BY 2.0 / Wikipedia Commons

Har 2,2 millioner abonnenter. Velger likevel å legge ned papirutgaven

Glamour satser digitalt.

Publisert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det amerikanske magasinet Glamour har mistet troen på papir. Det på tross av at 2,2 millioner mennesker abonnerer på bladet, og at antall abonnenter har vært forholdsvis stabilt de tre siste årene, skriver New York Times.

– Det er digitalt leserne er, og det er der veksten er, sier sjefredaktør Samantha Barry til avisen.

Barry tok over som redaktør i januar. Før det jobbet hun med digitale prosjekter i CNN.

Redaktøren sier at de mest sannsynlig vil publisere spesial-/temautgaver på papir.

Nettsiden til Glamour vil inntil videre være åpen for alle.

Glamour gis ut av forlaget Condé Nast. Andre publikasjoner fra samme forlag er Vogue, GQ, Vanity Fair og The New Yorker. Det er ikke varslet tilsvarende papirkutt i noen av disse bladene.

Foto: Web Summit / CC BY 2.0 / Wikipedia Commons

Powered by Labrador CMS