Oslo 20190917. Mediekonsernet Schibsted har fått ny logo. Her fra selskapets lokaler i Akersgata i Oslo. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Schibsted dropper utbytte på 477 millioner kroner

Koronakrise gir stor usikkerhet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Sviktende inntekter som følge av koronakrisen fører til at mediekonsernet Schibsted dropper det foreslåtte utbytte på to kroner per aksje.

– Som følge av usikkerheten covid-19-pandemien medfører, ville det vært upassende å utbetale det planlagte utbyttet, sier styreleder Ole Jacob Sunde i børsmeldingen, ifølge Medier24.

Konsernsjef Kristin Skogen Lund sier i børsmeldingen at de har hatt rekordhøye trafikktall og sterk vekst i digitale abonnenter, men at annonsører har måttet kansellere eller utsette markedsføringskampanjer.

– Derfor forventer vi også en betydelig nedgang i inntekter for nyhetstjenestene våre mot slutten av første kvartal, og vi er forberedt på at det vil fortsette inn i andre kvartal, sier hun.

Powered by Labrador CMS