Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
Fredag kommer kultur- og livsstilsmagasinet til Dagens Næringsliv, D2, i nytt og oppdatert format.
Litt mindre, og enda mer «premium» i uttrykket, skriver magasinet i en pressemelding.
– Det er syv år siden vi redesignet D2 sist, og nå var det naturlig å gi magasinet et nytt og mer moderne design, sier featureredaktør Live Fedog Thorsen i pressemeldingen.
Bevarer den visuelle identiteten
Magasinet er fortsatt glanset, og det nye designet har som mål å fremheve samspillet mellom tekst, bilder og layout enda tydeligere.
– D2 fremstår både mer «edgy», enda mer premium og ikke minst lettere å ta med seg overalt nå. I en verden full av støy og avbrytelser gir papiret avbrekk og noe konkret du kan holde i hånden. Det i seg selv er luksus, sier redaktøren.
Ansvarlig for det nye designet er prosjektleder Line Blikstad og D2-designerne Anne Brun og Christian Hermansen. Brun sto også bak det aller første designet i 2008 og det oppdaterte designet i 2016.
– Ambisjonen har alltid vært å presentere de beste historiene, det smarteste livstilsstoffet og de sterkeste bildene på en tydelig måte. Målet med det nye designet har vært å fornye uttrykket, og samtidig bevare D2s visuelle identitet, sier Brun.
Annonse
Også nytt nyhetsbrev
Stikkordet for redesignet er å fremme de gode fortellingene, og hele den typografiske paletten er byttet ut med to nye fontfamilier.
– Vi ønsker at D2 fortsatt skal være vakkert og innby til lesero - hele veien fra papir til mobil, sier redaksjonssjef og prosjektleder Blikstad.
Hun trekker også frem D2s nye nyhetsbrev som gir leserne innside-tips til hva du kan se, høre, besøke, spise, drikke, lese og gjøre i helgen.
Det er reportasjeleder Anders Kemp som skal sørge for disse tipsene hver fredag fremover.