Mediefolk:

– Drømmejobber vokser ikke på trær, men noe som derimot vokser på trær er Tikkok-trender – og jeg vet hvor man finner dem, sier Jenny Emilie Aas.

Jenny Emilie Aas er Dagbladet TVs nye SoMe-spesialist

– Utrolig stas å få denne muligheten, dette blir så gøy.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Dagbladet TV og Aller Media øker satsingen på sosiale medier og har ansatt Jenny Emilie Aas i en nyopprettet stilling som SoMe-/SEO-spesialist, skriver mediehuset i en pressemelding.

22-åringen har allerede rukket å jobbe som reporter og videoprodusent i alle Dagbladet TVs avdelinger og programmer.

– Det er med stor ydmykhet at jeg går inn i denne nye og spennende rollen. Til vanlig pleier jeg å sitte mye på sosiale medier, så jeg gleder meg veldig til å få betalt for noe jeg liker å gjøre, sier Aas i pressemeldingen.

Hun er utdannet tekstforfatter fra Westerdals Oslo ACT, og oppgavene fremover blir å styrke Dagbladet TV og Aller Medias tilstedeværelse på ulike sosiale plattformer, samt sørge for å SEO-optimalisere alt TV-innhold som produseres.

- Drømmejobber vokser ikke på trær, men noe som derimot vokser på trær er Tikkok-trender - og jeg vet hvor man finner dem! Det er utrolig stas å få denne muligheten, dette blir så gøy, sier Aas.

– Vi er sikre på at vi har truffet blink med denne ansettelsen. Jenny Emilie har vist seg som svært idérik og selvstendig, samtidig som hun har høy arbeidskapasitet og jobber systematisk. Hun vil få i oppgave både å lage en tydelig strategi for hvor vi skal satse med forskjellig innhold, samt at hun også vil få en operativ rolle når det kommer til produksjon og publisering, sier redaksjonssjef Bjørn Carlsen i Dagbladet TV.

Powered by Labrador CMS