Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
– Dette er fantastiske tall. Hjertet av virksomheten vår er god journalistikk og vi ser at stadig flere nordmenn velger Dagbladet som nyhetskilde. Vi jobber 24 timer i døgnet for stadig å bli bedre, skriver nyhetsredaktør Frode Hansen i en e-post til Journalisten.
Sist uke hadde Dagbladet 1,6 millioner unike brukere hver dag på mobil og desktop. Hansen forteller at i snitt besøkte hver dag over én million unike brukere Dagbladet på mobil, en økning på over 30 prosent mot samme uke i fjor.
Satsingen på «breaking news» trekkes fram som en viktig årsak til trafikkveksten.
– Vi skal være først og best på siste nytt, og ønsker å gi leserne og seerne den beste innsikten i de viktigste sakene hver dag, hele døgnet, forteller nyhetssjef Hans-Martin Thømt Ruud.
Redaksjonssjef Hilde Schjerve legger til:
– Leserne våre forventer at vi leverer på store nyhetshendelser, som Eirik Jensen-saken og Solskjær-suksessen.
Hun fortsetter:
- I tillegg må vi underholde, utfordre og engasjere leserne. Her er riktig stoffmiks alfa og omega, derfor har alle avdelinger nå skjerpet fokuset på saker som treffer bredt og leses godt. Vi prioriterer rett og slett hardere.
Schjerve tror også at mer liv og røre på mobilfronten slår positivt ut på trafikktallene.
– Det tabloide uttrykket fungerer, i tillegg til at økt satsning på live TV og nyhetsstudio har gitt fronten vår høyere temperatur.