TV-pastor fikk ikke medhold

Dagen har ikke brutt god presseskikk.

Publisert Sist oppdatert

Visjon Norges Jan Hanvold hadde klaget inn en Dagen-artikkel for det han mente var brudd på fem punkter i Vær varsom-plakaten, men fikk ikke medhold i Pressens Faglige Utvalg (PFU).

«Artikkelen inneholder flere faktafeil. Dagen har heller ikke kontaktet Hanvold eller hans advokat for å verifisere opplysningene eller få hans kommentar til artikkelen», skrev Hanvold i sin klage.

Og Dagen innrømte en feil, men den ble i ettertid rettet.

Den innklagede artikkelen var for øvrig en sitatsak fra NRK.