Amund Djuve er bekymret for DNs merkevare etter å ha blitt offer for svindel.  Foto: Birgit Dannenberg
Amund Djuve er bekymret for DNs merkevare etter å ha blitt offer for svindel. Foto: Birgit Dannenberg

DN brukt i e-postsvindel

Ifølge sjefredaktør Amund Djuve har mange fortstått at det er forsøk på svindel.

Publisert   Sist oppdatert

Fra samme adresse som DN sender nyhetsbrevet kom epost med deres logo og lovnader om muligheten til å tjene penger på 30 minutter, skriver Dagens Næringsliv.

– Mange har forstått at dette er svindel, mens andre har syntes de har sett såvidt proffe ut at de har vært usikre, sier sjefredaktør Amund Djuve.

Han mener at det er få åpenbare feil som avslører at meldingen er falsk, utover åpenbare feil i tittelen. Djuve sier at dette kan potensielt betydelig skade mediehusets merkevare. Saken er politianmeldt.