Disse skal fronte DNs nye ledelsessatsing, fra venstre: Journalist Jorun Sofie F. Aartun, organisasjonspsykologene Gitte og Thomas Nesset Midelfart og kommentator Eva Grinde.
Disse skal fronte DNs nye ledelsessatsing, fra venstre: Journalist Jorun Sofie F. Aartun, organisasjonspsykologene Gitte og Thomas Nesset Midelfart og kommentator Eva Grinde.

DN hyrer inn psykologer

Blir en del av ledelse-satsing.

Publisert

– Det er ikke hver dag redaktører hyrer psykologer til leserne sine. Men den nye ledelsessatsingen vår er et direkte resultat av at vi har lyttet til leserne. De sier DN er et helt nødvendig verktøy for dem i jobben som ledere, men har også̊ vært tydelige på at de ønsker seg mer ledelsesstoff og en raskere vei til oversikt over det gode stoffet vårt på området, sier Tinna Gudmundsdottir, målgrupperedaktør i Dagens Næringsliv, ifølge en pressemelding.

Til satsingen DN Ledelse har avisen hyret inn psykologekteparet Gitte og Thomas Nesset Midelfart som skal gi råd til dagens og morgendagens ledere.

DNs profilerte kommentator Eva Grinde blir også en del av satsingen:

– Grinde trekkes frem av leserne våre som en de bare må få med seg hva mener om arbeidsliv og ledelse fordi hun har nulltoleranse for synsing og svada. Og ikke minst utfordrer leseren, sier Gudmundsdottir, og legger til:

– Nå gleder vi oss skikkelig til å lansere en enda større ledelsessatsing, hvor kvalitet og forskning skal være det som kjennetegner journalistikken på dette området.

DN Ledelse skal bestå av:

  • Lederlivet: Organisasjonspsykologene Gitte og Thomas Nesset Midelfart reflekterer rundt lesernes innsendte dilemmaer hver uke.
  • Ledelseskommentator: DNs Eva Grinde skriver om ledelse.
  • Nyhetsbrevet DN Ledelse: Skrevet av Jorun Sofie Aartun.
  • Ledelses-webinarer: I samarbeid med Harvard Business Review.
  • Seks ledelsesspaltister fra akademia og arbeidslivet: Linda Lai, Birgitte Lange, Øyvind Kvalnes, Anne-Kari Bratten, Bård Kuvaas og Tom Karp.

I tillegg til mer journalistikk om ledelse, karriere, arbeidslivsforskning og balansen mellom jobb- og hjemmeliv.