– Ambisjonene er å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre segmentene shipping, sjømat og energi, sier NHST-konsernsjef Trond Sundnes.
Foto: NHST
– Dette vil gjøre NHST til et mer spennende selskap å jobbe i
Slår sammen mediedivisjonene.
NHST Media Group samler dagens to mediedivisjoner under felles ledelse, ved å slå sammen kommersielle avdelinger og støttefunksjoner, skriver selskapet i en pressemelding.
Målet er å tilrettelegge for vekst, videreutvikle kompetente fagmiljøer og samtidig styrke konsernets kjente merkevarer, som Dagens Næringsliv, heter det videre.
– Dette vil gjøre NHST til et mer spennende selskap å jobbe i, med nye karrieremuligheter både i Norge og utlandet. Hovedbasen er fortsatt i Oslo, med tunge redaksjonelle og kommersielle baser i London, Singapore, Stamford og Bergen, sier konsernsjef Trond Sundnes.
– Ambisjonene er å være størst og best på næringslivsnyheter i Norge, og verdensledende innen de tre segmentene shipping, sjømat og energi. Vi skal utvikle et slagkraftig mediekonsern i vekstposisjon, fortsetter han.
Medievirksomheten i NHST drives i dag i de to forretningsområdene Norske publikasjoner og Globale publikasjoner.
– Den siste tiden har vi jobbet tettere enn før innen mange fagområder, blant annet med felles systemer og prosesser både i brukermarkedet og på annonsesiden. Vi forventer en ytterligere oppside når vi nå skaper større fagmiljøer som kan jobbe på tvers av publikasjoner og landegrenser, sier Sundnes.
I løpet av de siste årene har alle publikasjoner i NHST tatt i bruk samme publiserings- og annonseplattform, like analyseverktøy og samordnet utviklingsressursene.
– I NHSTs mediedivisjon skal vi vokse gjennom å videreutvikle produkter og tjenester, og videreutvikle eksisterende forretningsområder - som igjen vil gi oss økte ressurser til å investere i journalistikk og ny teknologi, avslutter konsernsjefen.