Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Annonse
Friluftsmagasinet, som sendes ut til de over 300.000 medlemmene av Den Norske Turistforening (DNT), har fått en kraftig fornyelse.
– Med nytt design skal Fjell & Vidde gå foran og vise hvordan godt innhold om friluftsliv kan lages. Det nye designet er et nikk til den rike DNT-historien, samtidig som det peker fremover, forteller redaktør Magnus Nyløkken i en pressemelding.
Det 55 år gamle magasinet har ikke kun sett på det visuelle, men gjort en gjennomgang av hele det redaksjonelle konseptet.
I arbeidet med å løfte design og innhold har redaksjonen samarbeidet med designbyrået Bielke&Yang og det kreative byrået GR&EI.
– Det er en stor ære for oss å få jobbe med Fjell & Vidde, selve flaggskipet blant nordiske friluftsmagasiner, sier Eivind Eidslott, byråleder i GR&EI.
– DNT ønsket seg både et redesign og en innholdsmessig videreutvikling, og derfor slo vi oss sammen med våre gode venner i Bielke&Yang for å kunne levere et best mulig tilbud. Målsettingen vår er å gi papirmagasinet Fjell & Vidde et løft, samtidig som vi utforsker hvordan vi i enda større grad kan inspirere til et rikt friluftsliv gjennom DNTs digitale kanaler.
Byråleder Christian Bielke i Bielke&Yang forteller at «nye» Fjell & Vidde har med seg magasinets lange historie.
– Dette er et aldri så lite drømmeprosjekt for oss. Vi får jobbet helhetlig med godt innhold i samarbeid med et utrolig ambisiøst og kompetent team. Vi har dykket ned i DNTs omfattende arkiv og latt oss inspirere av over 100 års historie. Elementer herfra har vi videreutviklet og modernisert inn i nye Fjell & Vidde.