Sjefredaktør Lars Helle og daglig leder Mari-Marthe Aamold passete onsdag en milepæl for avisen.
Foto: Kristian Jacobsen / Stavanger Aftenblad
Stavanger Aftenblad har passert 30.000 digitale abonnenter
– Vi startet på null i 2015, så veksten har vært enorm, sier sjefredaktør Lars Helle.
I mai 2013 startet Stavanger Aftenblad med betalt digitalt innhold. De første to årene var dette koblet til papiravisabonnementet, fordi de ikke trodde folk ville kjøpe et rent digitalt abonnement, skriver avisen i en pressemelding.
– Der tok vi grundig feil og vi begynte med digitalabonnement i 2015. Allerede før jul samme år passerte vi 5000 digitale abonnenter, forteller sjefredaktør Lars Helle.
Onsdag ettermiddag passerte Aftenbladet 30.000 digitale abonnenter. Og nådde dermed det som var målet for 2020.
Avisen nærmer seg nå et opplagt på høyde med de beste årene på slutten av 1990-tallet. Ifølge de offisielle opplagstallene til Mediebedriftenes Landsforening, som ble presentert tidligere i høst, har avisen 63.337 abonnenter.
– Vi har en sterk posisjon i regionen. Folk kommer til oss når det skjer viktige ting. Covid-19 og de store endringene i næringslivet har vært viktige når det gjelder økningen dette året, sier markedssjef Tor Anders Voldsund.
Sjefredaktør Helle legger til:
– Stavanger Aftenblad er hoveddestinasjonen når det skjer viktige ting i Rogaland. Vi har flere lokalkontorer enn noen andre mediehus på Vestlandet og er den eneste redaksjonen i Rogaland med lokalkontor i Oslo.