Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen opplever at NRKs TV-kanaler mister seere. Her under presentasjonen av NRKs høstprogram. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
TV-tittingen fortsetter å dale
Ser fremdeles 92 minutter TV hver dag.
Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I august så nordmenn mellom 10 og 79 år i snitt 92 minutter TV hver dag. Det er 16 minutter mindre enn i samme måned i fjor.
Det utgjør en nedgang på 14,5 prosent fra august i fjor, melder Kampanje.
Nedgangen er enda større blant seere mellom 20 og 49 år, som i gjennomsnitt så 57 minutter TV hver dag i august. Det er 17 prosent mindre enn i august i fjor.
NRKs TV-kanaler har en tilbakegang på 4 prosentpoeng til en seerandel på 36,3 prosent.
TV 2 har en oppgang på 0,8 prosentpoeng til en seerandel på 26,4 prosent for sine TV-kanaler.
Discovery-gruppen øker 1,8 prosentpoeng og har en seerandel på 19 prosent, til tross for at deres hovedkanal TVNorge har en liten tilbakegang.