Deltakerne møte sine mentorer for første gang 24. januar.
Kollasj: MBL
Disse 18 har fått plass i kull fire av Mentorprogrammet
– Vi vet at prosjektet har hatt stor betydning for rekruttering av ledere i mediebransjen, sier Trine Ohrberg, ansvarlig for mentorprogrammet i MBL.
I dag ble det offentliggjort hvilke 18 medieledere som har fått plass i kull fire av Mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Medienettverket.
– Det er svært gledelig å se at så mange ønsker å utvikle sitt lederskap gjennom Mentorprogrammet. Vi har allerede sett at denne form for lederutvikling gir konkrete resultater og bidrar til å skape et bedre mangfold i toppsjiktet av norsk mediebransje, sier Jannicke Kjeilen Dyrøy, leder i Medienettverket, i en pressemelding.
– De 18 medielederne som nå utgjør 2024-kullet, tar allerede stort ansvar i sine lederjobber. Vi ser frem til å følge med på deres videre vei.
24. januar er den første samlingen i Mentorprogrammet. Denne dagen får deltakerne også møte sine mentorer for første gang.
– Mentorprogrammet er et av det største samarbeidsprosjektene i norsk mediebransje, og vi er veldig glade for at alle konsernene bidrar til å fortsette dette programmet, sier Trine Ohrberg, ansvarlig for mentorprogrammet i MBL.
– Vi vet at prosjektet har hatt stor betydning for rekruttering av ledere i mediebransjen, og nå ser vi frem til å ønske nye talenter velkommen. Mentorene som skal få jobbe med disse lederne, kan glede seg, fortsetter Ohrberg.
Dette er de 18 som har fått plass i programmet:
- Hanne Taalesen, nyhetsredaktør i Avisa Oslo
- Tonje E. Skjørtvedt, nyhetsredaktør i Østlands-Posten
- Ingrid Marie Zeiner, redaksjonssjef live sport iTV 2
- Emilie Hald Torp, nyhetssjef podkastavdelingen i VG
- Pernille Johnsen, leder for strategi og utvikling i Faktisk.no
- Laila Nguyen Engebretsen, fungerende/konstituert nyhetssjef i NRK Buskerud
- Kathleen Buer, nyhetsredaktør i Dagsavisen
- Astrid Kvam Helset, redaktør og daglig leder i Lokalavisa Vigga
- Synøve Diserud, programsjef i Warner bros Discovery
- Tonje Foss Kløve, head of product development i DN Media Group
- Hilde Thorjussen, leder kundeutvikling og lojalitet i TV 2
- Jon Anders Møllen, nyhetssjef i NRK Sørlandet
- Mari Ramstad, leder for Polaris Media Annonse
- Ane Øyen Einarsson, produksjonssjef i The Oslo Company
- Stian Eisenträger, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i Faktisk.no
- Iram Ansari, redaksjonsleder NRK FleRe og mangfoldsrådgiver
- Vilde Feet, vekstleder tv2.no og friflatene i TV 2
- Hanne Bryntesen Finstad, director, head of commercial business development i Schibsted