Konsernsjef Trond Sundnes foran DN Media Groups gamle navn og logo.

NHST

DN-eier bytter navn

NHST Media Group endrer navn til DN Media Group, oppkalt etter Dagens Næringsliv, selskapets første og mest kjente merkevare.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Vi endrer i dag navnet på mediekonsernet til DN Media Group for å tydeliggjøre koblingen til vårt norske flaggskip, som også har banet vei for etableringen av mange av våre andre norske og internasjonale titler, sier konsernsjef Trond Sundnes i en pressemelding.

Norges Handels og Sjøfartstidende ble etablert av skipsreder Magnus Andersen i 1889. Avisen endret navn til Dagens Næringsliv i 1987, og eierselskapet har siden 2007 vært kjent som NHST Media Group.

DN Media Group har cirka 450 ansatte, der rundt 90 ansatte jobber i Storbritannia , Singapore og USA. Gruppen omsatte i 2022 for 857 millioner kroner.

– Med utgangspunkt i DN er det over de siste 30 årene skapt en sterk familie av globale næringslivsmedier, med verdens ledende shippingavis Tradewinds, og sterke internasjonale brands som Upstream, Recharge, Intrafish.com og nystartede Hydrogen Insight. Summen av alle disse gir et svært slagkraftig tilbud både norske og internasjonale lesere og annonsører, forteller Sundnes.

I Norge eier DN Media Group i tillegg til Dagens Nærinsliv avisene Fiskeribladet, Europower, Intrafish.no og Kystens Næringsliv.

NHST-navnet vil fortsatt leve videre i navnene til eierselskapet NHST Holding og software-as-a-service divisjonen NHST Marketing Technology.

Powered by Labrador CMS