Durek Verrett og Märta Louisepå åpningen av høstutstilling på kulturhuset i Ås. Se og Hør er den eneste redaksjonen som klarer å følge kongehuset tett, mener redaktør Ulf André Andersen.

Lesertall tredje kvartal 2022

Durek og Märtha Louise gir leservekst for Se og Hør

Kjendisbladet har vokst med en tredel på nett det siste året.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Nettstedet til Se og Hør har hatt en leservekst på 37,5 prosent det siste året, ifølge de offisielle dekningstallene.

Overfor Kampanje forklarer ansvarlig redaktør Ulf André Andersen økningen spesielt med dekningen av bråket rundt Durek Verrett og prinsesse Märtha Louise.

– Alle avsløringene viser at Se og Hør er den eneste redaksjonen som klarer å følge kongehuset tett. Andre medier dilter etter, sier Andersen.

Ifølge målingen, som presenteres av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og leveres av Kantar, har bladet nå drøyt 309.000 lesere.

Flere av de største avisene har kraftig økning fra tredje kvartal i fjor til samme periode i år. Blant vekstvinnerne er Dagbladet, som i likhet med Se og Hør eies av Aller Media.

– Utviklingen vi har sett over tid nå er svært interessant. Dagbladet ønsker å gi leserne den mest engasjerende journalistikken, enten det er innenfor oppdatering, underholdning og opplysning. Tallene så langt i 2022 viser at vi lykkes med dette. Vi er både ydmyke og takknemlige over disse resultatene, sier Alexandra Beverfjord, ansvarlig redaktør i Dagbladet, i en pressemelding.

Lesertall

Nr. Tittel Q3 2022 Q3 2021
1VG1.947.0261.999.992
2NRK1.430.5171.470.081
3Yr1.412.1961.325.238
4Dagbladet1.340.0001.217.069
5TV 2965.513762.354
6Finn.no912.665893.732
7Nettavisen51.425147.4695
8E2446.728840.6526
9Aftenposten36.716237.9631
10Se og Hør30.912022.4781

Kilde: MBL/Kantar

Powered by Labrador CMS