Durek Verrett og Märta Louisepå åpningen av høstutstilling på kulturhuset i Ås. Se og Hør er den eneste redaksjonen som klarer å følge kongehuset tett, mener redaktør Ulf André Andersen.
Foto: Heiko Junge / NTB
Lesertall tredje kvartal 2022
Durek og Märtha Louise gir leservekst for Se og Hør
Kjendisbladet har vokst med en tredel på nett det siste året.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Nettstedet til Se og Hør har hatt en leservekst på 37,5 prosent det siste året, ifølge de offisielle dekningstallene.
Overfor Kampanje forklarer ansvarlig redaktør Ulf André Andersen økningen spesielt med dekningen av bråket rundt Durek Verrett og prinsesse Märtha Louise.
– Alle avsløringene viser at Se og Hør er den eneste redaksjonen som klarer å følge kongehuset tett. Andre medier dilter etter, sier Andersen.
Ifølge målingen, som presenteres av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og leveres av Kantar, har bladet nå drøyt 309.000 lesere.
Flere av de største avisene har kraftig økning fra tredje kvartal i fjor til samme periode i år. Blant vekstvinnerne er Dagbladet, som i likhet med Se og Hør eies av Aller Media.
– Utviklingen vi har sett over tid nå er svært interessant. Dagbladet ønsker å gi leserne den mest engasjerende journalistikken, enten det er innenfor oppdatering, underholdning og opplysning. Tallene så langt i 2022 viser at vi lykkes med dette. Vi er både ydmyke og takknemlige over disse resultatene, sier Alexandra Beverfjord, ansvarlig redaktør i Dagbladet, i en pressemelding.
Lesertall
Nr.
|
Tittel
|
Q3 2022
|
Q3 2021
|
1 | VG | 1.947.026 | 1.999.992 |
2 | NRK | 1.430.517 | 1.470.081 |
3 | Yr | 1.412.196 | 1.325.238 |
4 | Dagbladet | 1.340.000 | 1.217.069 |
5 | TV 2 | 965.513 | 762.354 |
6 | Finn.no | 912.665 | 893.732 |
7 | Nettavisen | 51.4251 | 47.4695 |
8 | E24 | 46.7288 | 40.6526 |
9 | Aftenposten | 36.7162 | 37.9631 |
10 | Se og Hør | 30.9120 | 22.4781 |
Kilde: MBL/Kantar