Fra venstre: Gard L Michalsen, sjefredaktør E24, Lucas H. Weldeghebriel, daglig leder Shifter, Aslaug Ingeborgrud Syvertsen, kommersiell leder Shifter, Ragnhild Oskarsen, administrasjonssjef E24, Ida Barth Thomassen, administrerende direktør E24 og Per-Ivar Nikolaisen, redaktør Shifter.

E24 kjøper seg inn i Shifter

Vil samarbeide både redaksjonelt og kommersielt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Næringslivsavisen E24 har kjøpt åtte prosent av aksjene i gründeravisen Shifter, skriver E24 i en pressemelding.

– Vi gleder oss til å være med å bygge Shifter videre som en selvstendig nettavis, samtidig som vi samarbeider på en måte som kan styrke begge mediehusene, sier E24-direktør Ida Barth Thomassen ifølge pressemeldingen.

Gjennom en emisjon skyter E24 inn frisk kapital i Shifter Media AS, og vil eie åtte prosent av selskapet. Selskapene har samtidig inngått en langsiktig avtale om å samarbeide både redaksjonelt og kommersielt.

– Vi ser nå på flere spennende muligheter på kommersiell side, og sammen håper vi å bygge flere produkter og tjenester som blir attraktive for vår felles målgruppe, sier Barth Thomassen.

E24-redaktør Gard L. Michalsen legger til:

– Våre lesere er interessert i journalistikk om gründere, teknologi og innovasjon, og nå kan vi gi dem mer av det – samtidig som Shifter får flere lesere og en sterkere posisjon. Gjennom E24 kan de sette dagsorden for langt flere enn i dag..

Gründer og daglig leder Lucas Weldeghebriel i Shifter mener de og E24 utfyller hverandre.

– Shifter har bygget en solid posisjon blant teknologigründere og fremoverlente, unge næringslivsledere. Nå var tiden inne for å skalere både innholdet og selskapet. Vi kan ikke tenke oss en bedre partner enn E24 og Schibsted, som har en track record i å få selskaper til å vokse.

Både han og medgründer Nikolaisen har bakgrunn fra Schibsted-systemet.

Powered by Labrador CMS