Audun Giske gleder seg til den nye jobben som digital direktør i Egmont Publishing. Foto: Microsoft
Audun Giske blir ny digitaldirektør i Egmont Publishing AS
Kommer fra jobben som direktør for Microsofts satsninger på redaksjonelle produkter og tjenester i forbrukermarkedet, inkludert MSN.
Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Giske har de siste ni årene vært sentral i utviklingen og ledelsen av Microsofts redaksjonelle og kommersielle innholdssatsninger på ulike plattformer. Giske har bred teknologikompetanse. Han har også vært magasinansvarlig og nettredaktør i Kampanje samt jobbet som journalist i Aftenposten Multimedia.
Giske er utdannet journalist fra nåværende Høgskolen i Oslo og Akershus og har en cand.mag-grad fra Universitet i Bergen. Giske starter i Egmont Publishing den 1. februar neste år.
– Vi hadde stor interesse og mange meget dyktige kandidater til denne stillingen, men Audun Giskes unike bakgrunn og resultat fra krysningspunktet redaksjonelle miljøer, kommersielle forretningsmodeller og teknologi gjør ham til en meget egnet ressurs for Egmont Publishing i Norge. Han har en åpen og direkte lederstil som passer godt inn i Egmontkulturen, sier Espen Asheim, administrerende direktør i Egmont Publishing.
- Dette er i mine øyne en av de mest spennende jobbene i mediebransjen, og jeg gleder meg enormt til å gi meg i kast med både mulighetene og utfordringene Egmont Publishing står overfor på digitalområdet, sier Audun Giske.