Mediefolk:

300.000 Norsk Ukeblad-lesere har fått seg ny redaktør. Trine Rasmussen overtar som redaksjonell leder i ukebladet. Foto: Esten Borgos / Egmont Publishing

Trine Rasmussen er ny redaktør i Norsk Ukeblad

Kommer fra Familien.

Publisert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Trine Rasmussen overtar denne måneden som redaktør i Norsk Ukeblad, skriver Egmont Publishing i en pressemelding.

– Norsk Ukeblad er en sterk merkevare, som jeg har fulgt tett siden jeg begynte å jobbe i Egmont i 2011. At jeg nå har overtatt redaktøransvaret er derfor veldig stas, og jeg er både glad og takknemlig for at jeg har fått denne muligheten. Jeg gleder meg veldig til å, sammen med hele teamet i Norsk Ukeblad, stake ut Norsk Ukeblads vei inn i femtiden, sier Rasmussen ifølge pressemeldingen.

Norsk Ukeblad utkom for første gang i 1933, og var Norges største ukeblad fram til 1970-tallet. Hver uke når Norsk Ukeblad rundt 300.000 lesere.

– Vi er veldig glad for å få Trine Rasmussen inn i redaktørstolen i Norsk Ukeblad. Hun har en veldig spennende bakgrunn, med solid erfaring fra både print- og digitalproduksjon. Det gjør at hun har gode forutsetninger for å lykkes med den oppgaven hun har foran seg, å bringe Norsk Ukeblad inn i en ny tid. Samtidig kjenner Trine målgruppen til Norsk Ukeblad godt, og det er en klar fordel når vi nå skal friske opp Norsk Ukeblad på flere flater, sier Elin Reitan, målgruppesjef i Egmont.

Trine Rasmussen kommer fra stillingen som redaksjonssjef i bladet Familien. Tidligere har hun jobbet som journalist i blant annet Se og Hør og Nettavisen.

Powered by Labrador CMS