Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen fikk overlevert symbolet på at NRK er landets mest populære bedrift av Randstad-sjef Eivind Bøe.
Kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen fikk overlevert symbolet på at NRK er landets mest populære bedrift av Randstad-sjef Eivind Bøe.

Kåring: NRK landets mest populære arbeidsplass

Stemt fram av 4000 norske arbeidstakere.

Publisert Sist oppdatert

NRK er landets mest attraktive arbeidsplass. Det er resultatet fra Randstad Employer Brand Research 2021, en undersøkelse gjennomført av rekrutteringsselskapet Randstad.

Omlag 4000 norske arbeidstakere deltok i undersøkelsen som sendte statskanalen til topps.

Kan plukke kandidater

– Jeg vil hevde at NRK kan plukke akkurat de kandidatene som ønskes. NRKs popularitet i arbeidsmarkedet har aldri vært større, sier Randstad-sjef Eivind Bøe i en pressemelding.

Det er Kantar som har gjennomført undersøkelsen på vegne av Randstad.

– Dette er stor stas, og kjempeviktig med slik anerkjennelse for en bedrift. Det er viktig for NRK å være attraktiv for talenter av alle slag i alle aldre, sier kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen.

Kringkastingssjefen trekker i pressemeldingen særlig frem de rundt 400 mellomlederne i statskanalen som har fått langt mer kompliserte utfordringer det siste året.

– Mellomlederne har vært gjennom den mest krevende perioden. Husk at disse har ansvar for det daglige. De skal inspirere, men også ha omsorg for kanskje titalls medarbeidere som de ikke lenger møter fysisk. Samtidig skal mellomlederne legge til rette for nye innovative miljøer og også ønske velkommen nye medarbeidere i den digitale hverdagen. Jeg er spesielt imponert over mellomlederne i den perioden vi har vært gjennom, sier Eriksen.

Gjort det bra lenge

Randstad-sjef Bøe sier det er flere faktorer som slår inn.

– Først og fremst har NRK gjort det bra på målinger lenge. I sin bransje scorer NRK svært høyt på mange områder, som sterkt omdømme, karrieremuligheter, lønnsnivå og tillit. I tillegg scorer NRK høyt på ledelse. Pandemien har kanskje åpnet øynene til det norske publikum nettopp gjennom å synliggjøre hvilken mangfoldig bedrift dette er.

På plassene bak NRK havnet henholdsvis Aker BP og Sopra Steria.

Powered by Labrador CMS