
Pressens hus har fått logo, nå utlyses det navnekonkurranse
Kan vinne heder og ære.
Vinteren 2021 åpner Pressens hus i Oslo. Elleve organisasjoner og bedrifter vil holde til i huset som skal syde av aktivitet og debatt.
– Og ikke minst skal vi tilby mat og drikke, og nå trenger vi din hjelp for å finne det rette navnet på restauranten. Vi vil gjerne ha et fengende navn som kobler restauranten med mediebransjen, sier Elin Floberghagen, generalsekretær i Norsk Presseforbund, ifølge en pressemelding.
Floberghagen leder konseptgruppen for Pressens hus som utlyser navnekonkurransen.
– Mange av oss husker de legendariske pressepubene Tostrupkjelleren og Ryktebørsen. Her snakker vi om et minst like viktig møtested for bransjen, men i en mer moderne form. Vi håper både restauranten og Pressens hus for øvrig kan bli et levende samlingssted for alle som er opptatt av å diskutere fri og uavhengig journalistikk, sier Floberghagen.
Frist for å sende inn forslag på navn er fredag 19. juni klokken 15. Vinneren blir kåret høsten 2020.
– Vi håper på mange gode og kreative navneforslag, sier Elin Floberghagen.
Her kan du komme med ditt navneforslag.
Floberghagen er også stolt av å vise fram den nye logoen til Pressens hus som er utformet av Ragnhild Mellbye, designer i Schibsted.
– Det grafiske innholdet er selvfølgelig viktig. Vi skal ha med oss at vi er en tradisjonsrik bransje, men samtidig være fremoverlente. Nå handler mye av arbeidet om å fylle Pressens hus med innhold.
Her er organisasjonene som samarbeider om Pressens hus: Norsk Presseforbund, Fagpressen, Faktisk, Institutt for Journalistikk, Landslaget for lokalaviser, Mediebedriftenes Landsforening, Norsk Journalistlag, Norsk Lokalradioforbund, Norsk Redaktørforening, NTB og Skup.