Ragnhild Mellbye har utformet den nye logoen til Pressens hus.

Pressens hus har fått logo, nå utlyses det navnekonkurranse

Kan vinne heder og ære.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vinteren 2021 åpner Pressens hus i Oslo. Elleve organisasjoner og bedrifter vil holde til i huset som skal syde av aktivitet og debatt.

– Og ikke minst skal vi tilby mat og drikke, og nå trenger vi din hjelp for å finne det rette navnet på restauranten. Vi vil gjerne ha et fengende navn som kobler restauranten med mediebransjen, sier Elin Floberghagen, generalsekretær i Norsk Presseforbund, ifølge en pressemelding.

Floberghagen leder konseptgruppen for Pressens hus som utlyser navnekonkurransen.

– Mange av oss husker de legendariske pressepubene Tostrupkjelleren og Ryktebørsen. Her snakker vi om et minst like viktig møtested for bransjen, men i en mer moderne form. Vi håper både restauranten og Pressens hus for øvrig kan bli et levende samlingssted for alle som er opptatt av å diskutere fri og uavhengig journalistikk, sier Floberghagen.

Frist for å sende inn forslag på navn er fredag 19. juni klokken 15. Vinneren blir kåret høsten 2020.

– Vi håper på mange gode og kreative navneforslag, sier Elin Floberghagen.

Her kan du komme med ditt navneforslag.

Floberghagen er også stolt av å vise fram den nye logoen til Pressens hus som er utformet av Ragnhild Mellbye, designer i Schibsted.

– Det grafiske innholdet er selvfølgelig viktig. Vi skal ha med oss at vi er en tradisjonsrik bransje, men samtidig være fremoverlente. Nå handler mye av arbeidet om å fylle Pressens hus med innhold.

Her er organisasjonene som samarbeider om Pressens hus: Norsk Presseforbund, Fagpressen, Faktisk, Institutt for Journalistikk, Landslaget for lokalaviser, Mediebedriftenes Landsforening, Norsk Journalistlag, Norsk Lokalradioforbund, Norsk Redaktørforening, NTB og Skup.

Powered by Labrador CMS