Demonstranter fra PETA markerer sin pelsmotstand foran Eiffeltårnet i 2018 i forbindelse med moteuka i Paris.

Motemagasinet Elle dropper pels

– Er ikke lenger i tråd med verdiene våre eller verdiene til våre lesere.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Motemagasinet Elle med 100 millioner lesere vil ikke lenger bruke klær lagd av dyrepels i sitt redaksjonelle innhold og reklamer.

Bladet har 46 utgaver verden over. 13 av dem har allerede droppet pels, ytterligere 20 skal starte ved nyttår, og resten følger året etter.

– Pelsens tilstedeværelse på våre sider og i vårt digitale innhold er ikke lenger i tråd med verdiene våre eller verdiene til våre lesere, sier magasinets internasjonale direktør Valeria Bessolo Lopez.

Andre store moteblader, deriblant Vogue i Storbritannia og USA, InStyle USA og Cosmopolitan i Storbritannia har allerede droppet pels fra sitt redaksjonelle innhold. Det samme har en rekke moteprodusenter.

Powered by Labrador CMS