Dette vil twitrerne ha

Undersøkelse viser at nyheter er mest etterspurt i mikrobloggsamfunnet.

Publisert Sist oppdatert

Det onlinebaserte reklamenettverket Chitika har gjennomført en studie for å finne ut hvor lenkene på Twitter går hen, og dommen skal være ganske så klar, skriver WebProNews.

Mer enn noe annet ønsker brukerne tilgang til nyheter.

Nyhetsorientert

Blant fem forskjellige kategorier topper nyheter med 28 prosent foran film 23 prosent og teknologi 13 prosent. 8 prosent av lenkene ut fra nettsamfunnet handler om helse, mens 23 prosent er annet.

– Sett i forhold til Twitters unike mulighet til å sende ut informasjon til en stor mengde mennesker umiddelbart, så er det ikke så overraskende at det er nyheter som leder an, forklarer Chitika i en melding.

Det er flere eksempler hvor Twitter har drevet nyhetshjulet, som under terrorhandlingene i Mumbai, opprøret i Iran eller US Airways Flight 1549s dramatiske landing på Hudson River.

Teknologi

Chitikas representanter forklarer videre at Twitters hastighet blir enda mer synlig når man sammenligner med lenkene på Facebook.

– Selv om nyhetstjenester får en god del trafikk fra Facebook, er det bak teknologi- og livsstilsnettsteder.

På Facebook er 18 prosent av lenkene til nyhetstjenester, 33 prosent til teknologisteder, 18 prosent til livsstil, 5 prosent går til «gjør-det-selv-»nettsteder og 26 prosent går til forskjellige tjenester.

SMS i India

I forrige uke ble det kjent at Twitter har inngått et samarbeid med det indiske teleselskapet Bharti Airtel som innebærer at brukerne kan twitre til samme pris som å sende en sms. For Twitter-gründer Biz Stone er dette gode nyheter, skriver Yahoo!

– Det er mer enn én milliard mennesker med internettilgang på jorden, men det er mer enn fire milliarder mennesker med mobiltelefon og Twitter fungerer på dem alle fordi selv de simpleste av telefonene har sms-funksjon, sier Stone.

Twitter skal nå ha passert 50 millioner brukere.

Powered by Labrador CMS