Medier og Ledelse-sjef Magne Lerø overtar en nytt blad: Matindustrien. Arkivfoto: Glenn Slydal Johansen.
Medier og Ledelse-sjef Magne Lerø overtar en nytt blad: Matindustrien. Arkivfoto: Glenn Slydal Johansen.

Magne Lerø kjøper fagbladet Matindustrien

Skal pusse opp og øke utgivelsestakten.

Publisert   Sist oppdatert

Mediehuset Medier og Ledelse - med Magne Lerø i spissen - overtar fagbladet Matindustrien fra Nemitek.

– Vi synes dette er en god løsning for bladet som vi har utgitt i over 20 år og en god strategisk beslutning for oss som eier og utgiver. Når markedet endrer seg, kan det være en fordel for et blad å komme inn i en ny eierkonstellasjon, sier Thor-Jostein Egeland, administrerende direktør i Nemitek, i en pressemelding.

Medier og Ledelse utgir fra før blant annet Dagligvarehandelen og Dagens Perspektiv.

– Med Dagligvarehandelen er vi sterke på butikk- og produktsiden og vi dekker også næringsmiddelindustrien. Med Matindustrien vil vi få styrke vår dekning av leverandørene i matbransjen og følge tettere de politiske prosessene og den økende interesse i vårt samfunn for mat og matproduksjon, sier Lerø ifølge pressemeldingen.

Lerø varsler at bladet skal få nytt design og antall utgivelser skal dobles i forhold til inneværende år. Bladet vil med dette komme ut med åtte nummer i 2020.

– Bladet blir å kjenne igjen for de faste leserne, men en del nytt vil det blir. Vi vil blant annet opprette en ny seksjon med praktisk og nyttige artikler for ledere, sier Lerø.