Medier og Ledelse-sjef Magne Lerø overtar en nytt blad: Matindustrien. Arkivfoto: Glenn Slydal Johansen.
Magne Lerø kjøper fagbladet Matindustrien
Skal pusse opp og øke utgivelsestakten.
Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Mediehuset Medier og Ledelse - med Magne Lerø i spissen - overtar fagbladet Matindustrien fra Nemitek.
– Vi synes dette er en god løsning for bladet som vi har utgitt i over 20 år og en god strategisk beslutning for oss som eier og utgiver. Når markedet endrer seg, kan det være en fordel for et blad å komme inn i en ny eierkonstellasjon, sier Thor-Jostein Egeland, administrerende direktør i Nemitek, i en pressemelding.
Medier og Ledelse utgir fra før blant annet Dagligvarehandelen og Dagens Perspektiv.
– Med Dagligvarehandelen er vi sterke på butikk- og produktsiden og vi dekker også næringsmiddelindustrien. Med Matindustrien vil vi få styrke vår dekning av leverandørene i matbransjen og følge tettere de politiske prosessene og den økende interesse i vårt samfunn for mat og matproduksjon, sier Lerø ifølge pressemeldingen.
Lerø varsler at bladet skal få nytt design og antall utgivelser skal dobles i forhold til inneværende år. Bladet vil med dette komme ut med åtte nummer i 2020.
– Bladet blir å kjenne igjen for de faste leserne, men en del nytt vil det blir. Vi vil blant annet opprette en ny seksjon med praktisk og nyttige artikler for ledere, sier Lerø.