Kampanje melder at Venture Factory Media har kjøpt seg opp i Natt&Dag. Skjermdump nattogdag.no

Natt&Dag får ny eier

Selskapet bak Filter Nyheter overtar.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Venture Factory Media tar over 51 prosent av aksjene i Natt&Dag, melder Kampanje. Gratisavisen havner dermed i samme stall som publikasjonene Filter Nyheter, Talent Media, CamillaPihl.no og Motor.no. I tillegg har også Venture Factory Media en eierandel i Radio Metro.

Daglig leder i Venture Factory Media, Tale Gjøvik, sier til Kampanje at hun gleder seg over at Natt &Dag blir en del av gruppen.

– Med deres svært sterke posisjon innenfor målgruppen unge urbane passer de perfekt inn i vår portefølje med publikasjoner. Men det beste av alt er selvsagt å få enda flere smarte, unge folk med på laget.

Gründer av Venture Factory, Even Aas-Eng, sier følgende om kjøpet til Kampanje:

- Natt&Dag er en bit norsk kulturhistorie, og vi føler et stort ansvar når vi nå tar på oss oppgaven med å forvalte denne fantastiske merkevaren videre. Vi tror det finnes et stort potensial her, og vi gleder oss veldig til å bygge videre på det gode arbeidet som er gjort.

Til Medier24 sier han:

- Vi mener det er et uutnyttet potensiale i å satse digitalt med Natt&Dag. Dette passer oss perfekt, for vi hadde ikke den unge urbane målgruppa fra før.

LES OGSÅ:

Powered by Labrador CMS