Kampanje melder at Venture Factory Media har kjøpt seg opp i Natt&Dag. Skjermdump nattogdag.no
Kampanje melder at Venture Factory Media har kjøpt seg opp i Natt&Dag. Skjermdump nattogdag.no

Natt&Dag får ny eier

Selskapet bak Filter Nyheter overtar.

Publisert   Sist oppdatert

Venture Factory Media tar over 51 prosent av aksjene i Natt&Dag, melder Kampanje. Gratisavisen havner dermed i samme stall som publikasjonene Filter Nyheter, Talent Media, CamillaPihl.no og Motor.no. I tillegg har også Venture Factory Media en eierandel i Radio Metro.

Daglig leder i Venture Factory Media, Tale Gjøvik, sier til Kampanje at hun gleder seg over at Natt &Dag blir en del av gruppen.

– Med deres svært sterke posisjon innenfor målgruppen unge urbane passer de perfekt inn i vår portefølje med publikasjoner. Men det beste av alt er selvsagt å få enda flere smarte, unge folk med på laget.

Gründer av Venture Factory, Even Aas-Eng, sier følgende om kjøpet til Kampanje:

- Natt&Dag er en bit norsk kulturhistorie, og vi føler et stort ansvar når vi nå tar på oss oppgaven med å forvalte denne fantastiske merkevaren videre. Vi tror det finnes et stort potensial her, og vi gleder oss veldig til å bygge videre på det gode arbeidet som er gjort.

Til Medier24 sier han:

- Vi mener det er et uutnyttet potensiale i å satse digitalt med Natt&Dag. Dette passer oss perfekt, for vi hadde ikke den unge urbane målgruppa fra før.

LES OGSÅ: