Sjefsredaktør i Finnmark Dagblad, Arne Reginiussen.
Amedia opplever abonnementsboom i Finnmark
Mens snittet i Amedia er en vekst i antall betalende kunder på 2,9 prosent ligger Finnmark-avisene på mellom 7 og 10 prosent.
Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Det er Finnmark Dagblad (FD) som øker abonnementsbasen med 10 prosent, og Finnmarken som øker med 7 prosent.
Det skriver Amedia-eide ifinnmark.no.
– Vi ser at helt nye og yngre kundegrupper finner veien til vårt innhold. De finner innholdet relevant og nyttig, og har dermed betalingsvilje. Det gir oss i mediebransjen tru og optimisme for fremtiden, sier direktør Eva Halvorsen for Amedias forbrukermarked i region Nord til nettstedet.
Hun sier at FD nå har 36 prosent digitale kunder. Finnmarken har 26 prosent. Gjennomsnittet i Amedia er 15 prosent.
Frampå digitalt
Ansvarlig redaktør Arne Reginiussen for ifinnmark.no, samt daglig leder i Finnmarken, Finnmarksposten og Finnmark Dagblad, sier at finnmarkingene er langt fremme digitalt.
– Finnmarken og Finnmark Dagblads plassering i landstoppen hadde ikke vært mulig om ikke finnmarkingene tok i bruk teknologi og nye plattformer, sier Reginiussen til eget nettsted.