– Dette er en trend vi har sett lenge og en korreksjon etter pandemien, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 til Kampanje.

TV-vaner

Fjernsynstittingen falt med en femdel på ett år

Tiden nordmenn brukte på å se på lineær-TV og strømme-TV, falt med 18,5 prosent i 2022 sammenlignet med året før.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Strømme-TV falt med 1,1 prosent, betydelig mindre enn lineær-TV som falt med 17,1 prosent.

Folk mellom 20 og 49 år har redusert TV-seingen med en firedel på ett år.

– Dette er en trend vi har sett lenge og en korreksjon etter pandemien. Selve lineær-TV-seingen er under press, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 til Kampanje.

TV 2 endte 2022 med en samlet andel av TV-tittingen på 25,6 prosent, ned 1,4 prosentpoeng. NRK hadde en samlet nedgang i seerandelene på 1,0 prosentpoeng i 2022 til 41,7 prosent. TVNorge, Discovery og TV3 hadde oppgang i seerandel.

Powered by Labrador CMS