Viaplay-kommentator Kasper Wikestad får en sentral rolle i Premier League-dekningen.
Foto: Geir Olsen / NTB
Premier League-satsing
Viaplay lover stjerner på åpen kanal
Viaplay-gruppen bytter navn på velkjent kanal før sin Premier League-satsing i Norge og garanterer et topplag på TV3+ i hver runde.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Onsdag ble planene for sesongen presentert under en seanse i Oslo. Torsdag slippes spilleprogrammet for de 20 lagene i den engelske eliteserien.
– Jeg føler at vi har kontroll. Viaplay har stor erfaring med fotball. Jeg opplevde det som mer krevende da vi overtok mye vintersport. Vi skal være mye til stede i England og ta pulsen på det som skjer der, sier Viaplays norske sportssjef Kristian Oma til NTB.
Han fortalte også om hvordan PL-produktet skal serveres til de norske kundene.
Kanalen V4 bytter navn til TV3+. På denne kanalen vil det som hovedregel bli sendt én kamp åpent per PL-runde med et av «big six»-lagene. Dette dreier seg om Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea, Manchester City og Tottenham.
Hovedkanalen blir V Sport Premier League.
– Der vil det være sending 24 timer i døgnet hele uka, sier Oma.
I tillegg kommer fire såkalte «premium»-kanaler (V Sport Premier League). Disse kan man kjøpe tilgang til via TV-distributørene Viaplay har avtale med.
Samtlige 380 PL-kamper sendes på strømmetjenesten Viaplay.
TV 2 hadde de norske Premier League-rettighetene i perioden 2010-22. Viaplay vant en heftig budrunde i 2020 og skal sende PL-fotball i seks sesonger.