Sjefredaktør Gard Steiro under presentasjon av VGs egen evaluering av avisas dekning av den dansevideosaken. Foto: Berit Roald / NTB scanpix

VG faller på en ny omdømmemåling

Bedre går det for NRK.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mens Equinor, VG og Vy kommer dårligere ut enn i fjor, topper Coop, Tine og NRK analyseselskapet Ipsos' årlige omdømmemåling.

82 prosent av deltakerne i undersøkelsen har et godt eller meget godt totalinntrykk av dagligvarekjeden Coop, ifølge NRK.

På andreplass kommer Tine, etterfulgt av NRK, Vinmonopolet og Felleskjøpet, som for første gang er med i undersøkelsen blant Norges 100 største bedrifter.

Tidligere Det Norske Veritas, DNV DL, er selskapet som har hatt den største omdømmeforbedringen sammen med Schibsted og Egmont, mens VY, Equinor og VG er blant selskapene som har forverret omdømmet sitt det siste året.

VG falt fra 38. plass til 53. plass, men ansvarlig redaktør og administrerende direktør Gard Steiro er ikke bekymret.

– VG har aldri skåret spesielt høyt på målinger som denne, men jeg konstaterer at lesertallene våre har økt gjennom hele 2019. Våre egne målinger viser at omdømmet vårt nå er omtrent som da året startet, sier Steiro til NRK.

Powered by Labrador CMS