Organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2 vil at Telia/Get skrur på TV 2-signalene igjen.

Ingen kontakt mellom TV 2 og Telia i helgen

Ikke kommet til enighet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det foreligger fremdeles ingen løsning for de nær 500.000 Get-kundene som har mistet TV 2s kanaler etter forhandlingsbruddet mellom Get-eier Telia og kanalen.

I helgen har det ikke vært kontakt mellom partene, melder VG.

Fredag svarte Telia til TV 2 at de mener det vil være til kundenes beste å inngå en avtale basert på dagens prisnivå i en lengre periode enn de seks månedene som mediehuset foreslo onsdag.

Kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2 sier at de vil at Telia/Get skrur på TV 2-kanalene igjen.

– På den måten kan partene bli enige – uten at det går utover seerne. Telias utspill på fredag kunne se ut som de også ville fortsette avtalen som i dag. Det viste seg bare å være nok et forhandlingsutspill, sier hun til VG.

Kommunikasjonsdirektør Henning Lunde i Telia skriver i en mail til avisa at hvis det er slik at TV 2 ikke krever mer penger like vel, så er det fint.

– Men da hadde det vært en fordel at det ble formidlet i forhandlingene og ikke bare i VG, skriver Lunde.

Ved midnatt 1. juni ble TV 2s kanaler borte fra 480.000 Get-kunder siden Telia og TV 2 ikke ble enige om en ny distribusjonsavtale da den gamle avtalen gikk ut. TV-kanalene som blir påvirket av bruddet i forhandlingene, er TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Sport Premium, C More-kanalene og arkivet.

Powered by Labrador CMS