Telia trekker sommerkampanjen fra TV 2 midt under forhandlingen mellom TV 2 og Get.

Telia dropper reklame på TV 2

– Setter en bekymringsfull presedens.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det er foreløpig ingen løsning på konflikten mellom TV 2 og Telia-eide Get. Nå trekker Telia sommerkampanjen fra TV-kanalen.

Kunder av Telia-eide Get har ikke kunne se en rekke kanaler fra TV 2 siden avtalen løp ut ved midnatt 31. mai, og partene har ennå ikke kommet til enighet.

Temperaturen mellom partene er allerede høy, men nå øker den ytterligere, melder Dagens Næringsliv.

Årsaken er at Telia trekker en planlagt kampanje verdt flere millioner kroner fra TV 2 i sommer.

– Når de nå flytter konflikten fra forhandlingsbordet og over i TV 2s salgsavdeling, så setter de en bekymringsfull og uholdbar presedens, sier salgsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll i TV 2.

Telia mener det ser ut til å bli en langvarig konflikt, og selskapet vil derfor «utforske og teste ut nye muligheter i andre kanaler».

– Jeg tror de fleste vil forstå at når vi ikke treffer vår viktigste målgruppe – våre egne kunder – så gir det ikke særlig mening å bruke reklamepenger i TV 2s kanaler, skriver kommunikasjonsdirektør Henning Lunde i Telia i en epost til DN.

Powered by Labrador CMS