Medietilsynet fant to mindre feil ved en kontroll av merking av produktplassering hos tv-kanaler, opplyser Hanne Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.

Medietilsynet avdekket to feil ved kontroll av produktplassering

Fant feil hos TV 2 og Matkanalen.

Publisert

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

I en kontroll av programmer med produktplassering hos TV 2, TVNorge og Matkanalen fant Medietilsynet to mindre feil.

Feilene ble funnet hos Matkanalen og TV 2, opplyser tilsynet i en pressemelding.

Hos TV 2 var ikke produktplasseringen merket etter andre reklamepause i en episode av «Jakten på kjærligheten», sendt første gang 16. november i fjor. På Matkanalen var ikke produktplasseringen merket i slutten av programmet «Progressiv Thai med Terje Ommundsen», som blant annet ble sendt 14. november 2020.

– Fordi vi bare fant to mindre brudd på regelverket, velger vi i disse tilfellene å veilede kanalene fremfor å gi formelle sanksjoner. TV 2 og Matkanalen hadde ett tilfelle hver av manglende merking, sier direktør for juridisk og regulatorisk avdeling, Hanne Sekkelsten, i Medietilsynet.

Powered by Labrador CMS