Harstad Tidende spreke syklister fra venstre med: Frank Roger Roksøy, Elin Pedersen, Turid Ingebrigtsen, Tina Eilertsen, Bård Borch Michalsen og Tor Chr. Eilertsen. Foto: Tore Skadal
Dette er landets sprekeste mediebedrift
Slo Dagens Næringsliv på sykkel.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Det synes jeg er rett og rimelig, sier Bård Borch Michalsen i Harstad Tidende når Journalisten forteller at avisa hans slo mediebedrifter som DN-eier NHST i årets “Sykle til jobb”-aksjonen.
Det ble en greie
Aksjonen gikk av stabelen i mai og juni og i denne perioden syklet 10 av HTs 50 medarbeidere 4885 minutter i snitt.
– Det ble ei greie hos oss, ser du. Og neste år skal vi være enda flere som deltar, sier redaktør Michalsen og legger til at det fine er at det går på tid, og ikke hvor fort man sykler.
– Så de som “går” er like verdifulle som dem som sprinter. Det er et sympatisk trekk.
Mosjonerer mye
– Men hva med etterpå, når det ikke lenger er konkurranse, hvordan motiverer man medarbeiderne da?
– Folk mosjonerer veldig mye herr og bedriftslaget er veldig aktivt. Det heter “Sverta” og arrangerer blant annet bordtennisturnering, og flere andre aktiviteter.
I alt deltok 18 bedriftslag fra mediebransjen blant disse er Bergens Tidende som, som stilte med flere bedriftslag. I snitt syklet de 18 lagenes medlemmer 3174 minutter.
For ordens skyld: Det sprekeste laget var Rica Ishav Suite. De fem deltakerne syklet 12.946 minutter i snitt.